WISELY
Aftershave Package Design
WISELY questioned the unreasonable razor market; why it is so expensive. They think shaving is for every men, and have decided to change the market.
We have focussed on the every detail of typography, layout and the balance between positive & negative space.
The package provides customers with the whole new experience of unboxing the outer package box, not by opening the top, but by opening the perforated side.
The box, then is able to communicate with the users with the message inside.
와이즐리는 터무니 없이 비싼 면도기와 날에 대해 의문을 가졌고, 면도는 모두를 위한 것이라고 생각하여 시장을 바꾸기위하여 탄생했다.
미니멀리스트는 타이포그래피와 레이아웃 사이의 디테일을 면밀히 관찰하여 채워진 공간과 비워진 공간사이의 균형을 찾으려고 하였다.
기존 패키지와 달리 박스 상부를 여는 것이 아닌 점선으로 옆 부분을 뜯는 것으로 패키지를 언박싱하므로써 사용자들에게 새로윤 경험을 선사한다.